POLITYKA PRYWATNOŚCI
[KLAUZULA INFORMACYJNA W ZAKRESIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH] Wilczyński Milczanowski

 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy, że: 

ADMINISTRATORZY DANYCH ORAZ OSOBY, KTÓRYCH DANE PRZETWARZAMY

  1.  Administratorami Państwa danych osobowych w związku z usługami świadczonymi przez Kancelarię Wilczyński Milczanowski i Partnerzy s.c. (dalej: Kancelaria) są wspólnicy Kancelarii: Adw. Mateusz Wilczyński (m.wilczynski@wmlaw.pl) oraz Adw. Salwador Milczanowski (s.milczanowski@wmlaw.pl) (współadministratorzy danych osobowych). Kancelaria przetwarza między innymi dane osobowe: 
    a) Klientów Kancelarii, w tym współpracowników Klientów, 
    b) dostawców usług, w tym pracowników i współpracowników dostawców usług, 
    c) osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez Kancelarię oraz osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz Klientów Kancelarii. 
  2. Dane osobowe pozyskiwane przez jednego współadministratora są przekazywane drugiemu współadministratorowi. Uzgodniliśmy zakresy swojej odpowiedzialności dotyczącej wypełniania obowiązków wynikających z RODO. W szczególności uzgodniliśmy, że: 
    a) każdy ze współadministratorów jest odpowiedzialny za wykonanie obowiązku informacyjnego w imieniu wszystkich współadministratorów, 
    b) każdy ze współadministratorów jest odpowiedzialny za umożliwienie wykonania wszystkich praw podmiotu danych osobowych oraz odpowiada za zrealizowanie żądań podmiotu danych osobowych. Oznacza to, że w każdym przypadku współadministrator przekaże żądanie wykonania praw podmiotu danych osobowych temu współadministratorowi, który przetwarzał dane osobowe. 

KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH

Kancelaria przetwarza kategorie danych osobowych dane mające na celu potwierdzenie tożsamości, takie jak imię i nazwisko, PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia, dane kontaktowe, np. numer telefonu, adres email, adres zamieszkania, dane identyfikacji podatkowej i inne dane konieczne z punktu widzenia świadczonych usług. Kancelaria może również przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją. 

KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH OSOBOWYCH

Odbiorcami Państwa danych mogą być następujące podmioty: 
a) współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze i inne osoby świadczące usługi, samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych, 
b) podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe), 
c) podmioty świadczące usługi pocztowe i kurierskie, informatyczne, płatnicze, księgowo-finansowe, audytorskie, usługi niszczenia dokumentów, drukarskie, windykacyjne. 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania zawartej umowy oraz przez okres, w którym przepisy nakazują Kancelarii przechowywać dane lub do czasu przedawnienia wzajemnych roszczeń wynikających z umowy, z uwzględnieniem art. 16c. 1 pkt. 2 lit. c) ustawy z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze. 

CELE PRZETWARZANIA DANYCH, PODSTAWA PRAWNA ORAZ PRAWNIE UZASADNIONE INTERESY

Przekazane Kancelarii dane osobowe będą przetwarzane w celu: 
a) zawarcia oraz wykonania umowy świadczenia usług przez Kancelarię (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), 
b) wykonania przez Kancelarię obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO), 
c) dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię lub stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), w szczególności dochodzenia i ustalenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami, zapobiegania oszustwom, zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenia usług na rzecz Klienta w sytuacji, w których interes Klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą. 

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

Mają Państwo prawo dostępu do danych osobowych i do ich sprostowania, usunięcia (art. 17 RODO), ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), przenoszenia danych (art. 20 RODO), jak również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że Państwa dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa, przy czym: 

  1. zgodnie z art. 16a ust. 1 ustawy z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze, art. 15 ust. 1 i 3 RODO (prawo potwierdzenia przetwarzania danych i uzyskania dostępu do danych oraz uzyskania kopii danych osobowych), art. 18 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania) i art. 19 RODO (obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub o ograniczeniu przetwarzania), stosuje się w zakresie, w jakim nie naruszają obowiązku zachowania przez adwokata tajemnicy adwokackiej, 
  2. zgodnie z art. 16a ust. 2 ustawy z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze, art. 21 ust. 1 RODO (prawo do sprzeciwu) w przypadku danych osobowych pozyskanych przez adwokata w związku z udzielaniem pomocy prawnej nie stosuje się. 

Jeżeli przetwarzanie danych będzie się odbywać na podstawie Państwa dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), będzie Państwu przysługiwać prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Taką zgodę będzie można cofnąć poprzez kontakt z Kancelarią na jeden z adresów e-mail podanych w niniejszym dokumencie.  

PLIKI COOKIES I OPROGRAMOWANIE ANALIZUJĄCE

  1. Korzystanie ze strony internetowej www.wmlaw.pl nie wiąże się z koniecznością zalogowania, założenia konta czy podania swoich danych. Kancelaria oraz jej partnerzy handlowi mogą gromadzić niektóre informacje za pomocą środków automatycznych, takich jak pliki cookies, podczas przeglądania naszej strony internetowej. Takie informacje mogą obejmować: adres IP, typ przeglądarki, system operacyjny, odwiedzane adresy URL oraz informacje dotyczące czynności wykonywanych na stronie internetowej, a jedynym celem ich gromadzenia jest badanie funkcjonalności strony internetowej Kancelarii. 
  2. Pliki cookies zawierają niewiele informacji (choć mogą pobierać dane użytkownika w zakresie języka, kraju i poprzednio oglądanych stronach) i są ściągane na urządzenie użytkownika przez serwer obsługujący stronę www.wmlaw.pl. Stosowana przez użytkownika przeglądarka internetowa przesyła je z powrotem na stronę www.wmlaw.pl za każdym razem, kiedy użytkownik z niej korzysta (serwer rozpoznaje danego użytkownika i pamięta np. jego preferencje, takie jak odwiedziny lub poprzednie działania). 
  3. Korzystając ze strony www.wmlaw.pl zgadzają się Państwo na umieszczanie opisanych powyżej plików cookies na Państwa urządzeniu. Poprzez ustawienia przeglądarki, mogą Państwo kontrolować zainstalowane cookies, ponieważ oprogramowanie do przeglądania stron internetowych ma domyślnie ustawione akceptowanie przyjmowania plików cookies, ale ustawienie to można zmienić samodzielnie w dowolnym czasie, tak aby pliki cookies były blokowane. Zablokowanie plików cookies może jednak spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmów na stronie internetowej. 
  4. W celu monitorowania naszej strony internetowej Kancelaria może korzystać z oprogramowania analizującego należącego do podmiotów trzecich, np. Google Analytics. W celu zapewnienia dodatkowych informacji, strona internetowa www.wmlaw.pl zawiera łącza do stron internetowych administrowanych przez podmioty niezależne od Kancelarii (np. portal LinkedIn). Mogą w nich obowiązywać odrębne klauzule lub polityka dotycząca ochrony prywatności i zachęcamy do zapoznania się z ich treścią. 

POZOSTAŁE KWESTIE

  1. W zakresie przetwarzania danych w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorach, obowiązek podania danych jest wymogiem ustawowym, w pozostałych sytuacjach podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z Kancelarią.
  2. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane przez Kancelarię w sposób zautomatyzowany ani nie będą podlegały profilowaniu. 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Prywatności.